Pelastetaan maailma tuoli kerrallaan

11.3.2021

Rautalampilainen satulatuolivalmistaja Salli Systems on aloittanut kierrätyskampanjan, jossa vanhan tuolin palauttamalla saa 200 euron alennuksen uudesta Salli Satulatuolista. Vanhat tuolit menevät kiertoon.

Tarkoitus on kampanjoida tämän asian tiimoilta maaliskuussa, mutta käytännöstä kaavaillaan jatkossa tulevan osa Sallin normaalin toimintaa.
– Sallit ovat kuitenkin lähestulkoon ikuisia, ja tuolit saadaan uudestaan kiertoon vaihtamalla tarvittavat osat sekä uudelleen verhoilemalla ja pehmustamalla, kertoo Salli Systemsin toimitusjohtaja Antti Ritvonen.

Yhteisvoimin hyvää jälleenmyyjien kanssa

Jälleenmyyjät ovat lähteneet innolla mukaan kampanjaan, ja vanhoja tuoleja voikin palauttaa tällä hetkellä 25 jälleenmyyjälle 20 paikkakunnalla ympäri Suomen. Kuluttajalle tuolinvaihto on vaivaton, sillä jälleenmyyjän lisäksi tuolin voi viedä Pasilassa Triplan Salli Shopiin, Rautalammin tehtaalle tai postittaa kuluitta Sallille. Tarkemmat ohjeet löytyvät osoitteesta salli.com/kierratys-sallittu.

Muut palautuvat tuolit kuin Salli Satulatuolit kierrätetään vastuullisesti yhteistyökumppanin kanssa, joten juuri mitään ei päädy jätteeksi.
– Tarkoitus on luonnollisesti keskittyä vanhoihin työtuoleihin, mutta otamme vastaan kaiken lypsyjakkaroista keinutuoleihin, lupaa Antti Ritvonen.

Kun ostat, osta laatua

Salli on jo itsessään vastuullinen hankinta, sillä vankkatekoista tuolia on lähes mahdoton saada rikki. Kaikki osat ovat vaihdettavissa, ja tuolin voi pehmustaa ja verhoilla uudestaan. Myös poikkeuksellisen pitkä takuuaika, 10 vuotta, kertoo tuolin kestävyydestä.
– Olemme ylpeitä Sallin suomalaisesta laadusta ja jatkuvasta tuotekehityksestämme tuolin istumaominaisuuksien parantamiseksi, sanoo Ritvonen.

Salli Systems painottaa toiminnassaan tänä vuonna voimakkaasti kiertotaloutta ja vastuullista kuluttamista. Tammikuussa Sallin mallistoon lisättiin Salli Nature -satulatuoli, joka on valmistettu muiden tuolien tuotannossa yli jäävästä nahasta. Toistaiseksi Naturea on saatavana vain mustana, mutta jatkossa valikoimassa on mahdollisesti myös kausivärejä.
– Meillä on myös meneillään hanke erään sairaalan kanssa vanhojen tuolin ehostamisesta ja toimittamisesta takaisin käyttöön, joten otamme kierrättämisen tosissamme kaikessa mitä teemme, toteaa Ritvonen.

Lisätietoja: Antti Ritvonen, toimitusjohtaja, antti@salli.com, 050 3120 853

Kierrätys sallittu! Antti Ritvonen ja ensimmäiset vaihtokaupat Rautalammin tehtaalla. Kummalla lienee parempi istua?