Salli Systems ja SELKA Oy yhteistyöhön

29.10.2020

Satulatuoleihin perustuvan istumakonseptin kehittänyt Salli Systems  ja toimistokalusteita valmistava ja etenkin säädettävistä työpöydistään tunnetuksi tullut SELKA ovat aloittaneet yhteistyön.

Syyskuun alussa Helsingin Sanomat uutisoi nastolalaisesta SELKAsta, jonka säädettävien työpöytien myynti lähti valtavaan nousuun koronapandemian aikana tehokkaan verkkokaupan ansiosta. Sallilla kiinnostuttiin tästä menestystarinasta ja päätettiin ottaa selvää, miten he sen tekivät. Keskustelut johtivat siihen, että Sallin shworoomissa kauppakeskus Triplassa Pasilassa on nyt esillä SELKAn Sopiva-pöytiä ja Sallin monipuolisin satulatuolimalli Salli SwingFit on tulossa SELKAn verkkokauppaan, kohteenaan lähinnä ulkomaan myynti.

– SELKAn kätevän kokoiset säädettävät pöydät ja Sallin kaksiosaiset keinuvat satulatuolit ovat lyömätön yhdistelmä. Molemmat tekevät hyvää selälle, ja hyvän työskentelyasennon ansiosta pitävät vireystason ja tuottavuuden hyvällä tasolla myös kotona, sanoo Salli Systemsin toimitusjohtaja Antti Ritvonen.

Omien alojensa menestystarinat

Salli Systems on valmistanut satulatuoleja jo 30 vuotta Rautalammilla, Pohjois-Savossa. Vuosien varrella tuotekehitys ja käyttäjäpalaute ovat muovanneet Salli Satulatuolista markkinoiden terveellisimman työtuolin.

SELKA Oy taas on vuodesta 1985 huonekaluja valmistaneen Selka-linen perinnön jatkaja, joka toimii viiden uuden yrittäjän, entisen työntekijän, vuosikymmenten työkokemuksen voimin. Työpöytiä alettiin suunnitella viime keväänä, kun toimitusjohtaja Juha Nevalaiseen otti yhteyttä vanha opiskelukaveri, joka tarvitsi kotikäyttöön sopivaa työpöytää. Tuotteen valmistuttua iski korona, ja yhtäkkiä edellytykset menestystarinalle olivatkin valmiit.

Salli Satulatuolit olivat SELKAn väelle tuttuja jo ennestään, ja moni heistä on osoittautunut varsinaiseksi Salli-faniksi. Yhteistyön aloittaminen oli helppoa.

– Meillä Salli-tuolit ovat olleet käytössä niin tehtaalla, hitsaajilla kuin toimistossakin jo 90-luvulta lähtien. Salli ja SELKA ovat molemmat aina suunnitelleet pitkäikäisiä ja laadukkaita tuotteita vaativaan ammattikäyttöön. Nyt SELKAstore-verkkokaupan avulla lähdemme helpottamaan kotien etätyöpisteiden ergonomiaa. Tavoitteenamme on löytää suoraan kuluttajat ympäri maailmaa, kertoo Juha Nevalainen.

Salli SwingFit ja Sopiva-pöytä sopivat yhteen!

Rohkeat suomalaiset yrittäjät

Sallia ja SELKAa yhdistää rohkeus ja periksiantamattomuus: SELKA lähti voimakkaasti panostamaan verkkokauppaan vaikka yhteiskunta oli sulkeutumassa, Salli Systemsillä taas on aina innovoitu ennakkoluulottomasti ja omaan visioon uskoen. Molemmat yritykset uskovat suomalaiseen työhön, laatuun ja tuotteiden huolelliseen viimeistelyyn. Lisäksi molemmat hakevat voimakkaasti kasvua ulkomailta.

Kantavana ajatuksena seka SELKAlla että Sallilla on asiakkaiden tarpeiden ymmärtäminen. Etenkin nyt kodin muututtua niin monen kohdalla myös työpaikaksi tarvitaan kätevän kokosia ja toimivia kalusteita, joita ei tarvitse päivän päätteeksi siivota pois silmistä. Sekä SELKAn pienet pöydät että Sallin helposti liikuteltavat satulatuolit toimivat kotona myös muussa käytössä kuin vain työpisteenä.

Lisätietoja: Antti Ritvonen, antti(at)salli.com, 050 3120 853