Salli Systems: terveellisiä työtuoleja 80 maahan jo 30 vuotta

13.10.2020

Rautalammilla Pohjois-Savossa 30 vuotta sitten kehitetystä tuolista tuli menestystarina. Pienestä kunnasta on ponnistanut maailmalle yritys, jonka tuotteita viedään lähes 80 maahan ja jonka tuotteen nimestä on tullut lähes yleisnimi Suomessa.

Salli Systems valmistaa markkinoiden terveellisimpiä satulatuoleja, Salleja. Pitkäjänteinen työ optimaalisten työpisteiden suunnittelijana on tehnyt brändistä niin tunnetun Suomessa, että Salli on Suomessa lähestulkoon synonyymi sanalle satulatuoli.

Sallin lippulaiva on kaksiosainen keinuva satulatuoli, jolla voi istua huoletta ja mukavasti koko päivän hyväryhtisessä asennossa, toki liikuntataukoja unohtamatta. Tuolin muotoilu huomioi verenkierron ja lymfakierron, joten nestekierto ei häiriinny. Keinuvilla istuimilla saa helposti ja hauskasti liikettä päivään.

Kokonaisvaltaisesta terveyden puolesta

Tuotevalikoimasta löytyy myös pöytiä, lisävarusteita, ergonomisia Riding Pad -kevytsatuloita ja jopa kolmenistuttava katamaraanityyppinen kanootti Salli Paddler, tietysti satulatuoli-istumilla varustettuna. Sallilla on aina sekä innovoitu rohkeasti että hyödynnetty vankkaa osaamista anatomiasta ja fysiologiasta. Yrityksessä on töissä useita fysioterapeutteja, ja asiakkaita konsultoidaan aina vaatetusta ja työtapoja myöten. Sallilla myös kerätään koko ajan tietoa istumafysiologiasta, jotta tuotekehityksessä voidaan keskittyä asiakkaiden perimmäiseen tarpeeseen, hyvään istumaterveyteen, kalusteen sijasta.

Veli-Jussi Jalkanen (vas.) ja Antti Ritvonen luotsaavat lähes 40 hengen yritystä.

Toimitusjohtaja ja Salli Satulatuolin kehittäjä uskovat tulevaisuuteen

Syyskuun alussa toimitusjohtajana aloittanut Antti Ritvonen uskoo Sallin selviävän voittajana myös korona-ajasta.
– Näemme tässä haasteellisessa ajassa myös paljon mahdollisuuksia. Etätyö on tullut jäädäkseen, ja siihen meillä on tarjota toimivia ratkaisuja, sanoo Ritvonen.

Myös Salli Satulatuolin keksijä, hallituksen puheenjohtaja Veli-Jussi ”Vessi” Jalkanen näkee tulevaisuuden erittäin valoisana. Maailmassa kun jokainen istuu, useimmat vielä useilla tuoleilla, eikä kukaan halua vaivoja.
– Meillä on markkinoiden parhaat tuotteet ja paras osaaminen. Selkävaivaisia on työikäisistä joka seitsemäs, ja hartiajumeja on lähes jokaisella. Tietoisuuden kehittyminen istumaterveydestä ja terveyshakuisuus ovat meidän puolellamme, hän sanoo.

Antti Ritvonen, toimitusjohtaja, antti@salli.com, 050 3120 853